Team & Leadership

Leren van Japanse bedrijven : Perfectie en Klantgerichtheid in de schijnwerpers

Bijdrage door
Gino Quenis
No items found.

Video beschikbaar voor leden na onze kick-off op 30/03/2022.

Video beschikbaar voor leden na onze kick-off op 30/03/2022.

Tim Wolput - Toyota Management Institute Global Evangelist / LCG

Japanse bedrijven zoals Toyota, waar Lean vandaan komt,  koesteren passioneel ambachtelijk meesterschap en perfectionisme. TPS, 5S, Kaizen etc. vinden allen hun oorsprong in de passie van de ambachtsman. Deze ideeën drijven Japanse bedrijven naar perfect afgewerkte producten en een perfecte service. Centraal staat het inzetten op mensen…People Come First…Zo ontstaat een vruchtbare relatie tussen medewerkers en klanten op menselijke schaal.

In samenwerking met LCG kunnen wij jullie dit webinar aanbieden om samen de bron van Lean op te zoeken en te leren van de diepe kennis en wijsheid bij de beste Japanse organisaties. Onze gastspreker van LCG, Tim Wolput, woont en werkt in Japan en doet onder andere onderzoek naar de oorsprong en ontwikkeling van Lean, Agile en Obeya. Hij is verbonden aan het Toyota Management Institute en is ook Director bij het Toyota Production System Certification Institute. Nog een interessant extra weetje is dat Tim in 2005 wereldkampioen Aikido werd.

Als co-oprichter van de Lean Japan Study Tour bezoekt Tim veel organisaties, interviewt Japanse managers en verdiept zich constant in de Japanse cultuur om te ontrafelen wat Ultieme Klantbeleving is en wat Streven naar Perfectie betekent. Graag neemt hij ons mee met zijn ervaringen en inzichten over Lean@Japan.

Download de presentatie

Over de auteur

Gino Quenis

Redacteur en CEO sinds 1999

Gino Quenis is de oprichter van Lean Lead. Hij heeft jarenlange ervaring in Lean en brengt mensen samen die vanuit de praktijk en met kennis van zaken anderen kunnen inspireren.

Auteur bekijken